PLAYOFFICE.
PLAYOFFICE.
Interiör för aktivitet & hälsa

hotell, restaurang & företag

LEASING | FRAKTVILLKOR | GDPR

Leasing till hotell, restauranger och företag av shuffleboard, biljardbord, pingsbord, fotbollsspel, airhockey och flipperspel.

Leasing på 24-60 månader inklusive frakt och montering.

 

hotelL, restaurang & företag leasing

Vi har leasing för hotell, restauranger, pubar med installation och montering på plats. 24-60 månaders leasing till restauranger och hotell av shuffleboard, biljardbord, pingisbord, airhockey och fotbollsbord med dess tillbehör.

leasing shuffleboard

Leasing biljarbord

leasing flipperspel

Läs vanligaste frågor och svar kring leasing av vår interiör ifrån oss, eller kontakta oss för att få ett leasingförslag.

 

LEASING AV INTERIÖR

TJÄNSTER

 
 

hur är Våra prisexempel på hemsidan uträknade?

Våra prisexempel är enbart cirkapriser utan en exakt frakt eller eventuell montering, utan ger er en väl uppskattad och ungefärlig prisbild som är uträknad den 18/9-2023. Månadspriserna vi visar är beräknade med en leasing på 60 månader med en kvartalsfakturering, och med ett bindande restvärde på 10% efter leasingperioden. Räntebas (Stibor 90 per 2023-08-01): 3,944%. För att få exakt prisbild kontakta oss för önskad leasingperiod och önskade produkter för att få rätt ränteläge och valutakurs, då många av våra producenter handlas i Euro.

HUR FUNGERAR DET MED LEASING?

Leasing fungerar så att ni betalar ett fast belopp varje månad eller kvartal för produkten istället för att köpa produkten. Många verksamheter väljer att leasa för att frigöra kapital istället för att äga produkten, och på så sätt sprida ut investeringskostnaden på en längre tid. Idag är det vanligt att leasa utrustning som kopiatorer, tjänstebilar, kaffemaskiner och även interiör.

VILKEN LÄNGD GÅR DET ATT LEASA PRODUKTER PÅ?

Vanligaste leasingtiden hos oss är mellan 24-60 månader. Våra prisexempel är på 60 månader och är enbart cirkapriser/månad utan frakt/montering, med ett bindande restvärde på 10%. Exakta beloppet beror på vart er verksamhet ligger beläget, vilket utförande ni önskar på själva produkten, och eventuell montering.

VAD BLIR MÅNADSKOSTNADEN FÖR ÖNSKADE PRODUKTER?

Innan ni har bestämt er helt, så tar vi fram offerter och hyresförslag för dom produkter som ni har kikat lite extra på. När ni sedan har bestämt er så skickar vi in önskemålet till vårt leasingföretag för ett sista godkönnande.

VAD BEHÖVER VI UTAV ER INFÖR EN LEASING?

Det vi behöver av er är ert organisationsnummer, leveransadress och antal månader som ni önskar lägga upp leasingen på. Och om ni har andra specifika önskemål så kan vi givetvis även räkna på det.

vad händer innan ni får ETT SKARPT leasingförslag ifrån oss?

Nu gör vårt leasingföretag en standardkontroll för ert bolags betalningsförmåga. Ibland kan kunder bli nekade till leasing och det kan bero på att det är nystartat eller finns andra oklarheter som leasingföretaget först behöver få in information om. Då kontaktar vi dig.

VAD INGÅR I LEASINGKOSTNADEN?

I leasingkostnaden har vi tagit med leverans, montering & eventuell bortforsling från leveransadressen som vi har skickat produkten till. Förbrukningsvaror som som te.x biljardkritor, pingisbollar, puckar, bollar ingår inte utöver det som levereras vid leverans. Kommer produkten att behöva hämtas från en annan adress kan det eventuellt tillkomma en kostnad beroende på bl.a. ort/tillgänglighet/hiss.

Hur gör ni för att acceptera offertförslaget för leasing?

För att godkänna och acceptera offertförslaget på leasingen behöver er firmatecknare godkänna leasingen. Ibland kan det behöva skrivas på av flera personer i ert bolag och är beroende på hur ert bolag har valt att teckna firman.

VAD BEHÖVER nI GÖRA NÄR PRODUKTEN har KOMMIT PÅ PLATS?

När produkten är på plats behöver ni skicka in det slutgiltiga avtalet påskrivet till:

De Lage Landen,

c/o Playoffice Design AB,

Box 7554,

103 96 Stockholm

VAD SKER EFTER LEASINGPERIODEN?

Efter leasingperioden kan ni välja att be oss hämta produkten eller om ni väljer att köpa loss det till ett restvärde.

VAD HÄNDER OM ni behöver AVSLUTA LEASINGavtalet I FÖRTID?

Ibland sker saker som gör att det inte går att ha produkten/leasingen kvar. Beroende på er kvarvarande avtalstid behöver ni då kontakta oss för att vi ska hitta alternativa lösningar för att se valmöjligheterna.

Vilket företag sköter leasingen & vart kommer räkningarna ifrån?

Bolaget som sköter leasingen är De Lage Landen Finans AB, orgnr: 556203-0576 Vill du veta mer om De Lage Landen så hittar ni mer information på deras hemsida genom att klicka på adressen: https://www.dllgroup.com/se/sv-se

 
 

FRAKT & LEVERANS- VILLKOR

TJÄNSTER

 
 

FRAKTpris

Utöver våra priser exkl. moms tillkommer frakt. Många utav produkterna finns lagerförda i Sverige eller Europa. Vi arbetar tillsammans med ett 30-tal producenter i dagsläget och en del av våra produkter tillverkas efter beställning. Vid högre kvantiteter kan vissa av våra producenter erbjuda fraktfritt och det är alltid bra att begära in en offert ifrån oss för att få aktuellt pris. Våra offerter gäller i 30 dagar om inget annat önskas.

Leverans

Leveranserna sker till dörr/port om inte annat har efterfrågats. Önskas tidsbokad leverans tillkommer en extra kostnad av fraktbolaget, likaså om det önskas inbärning. Vi distribuerar via flera fraktbolag beroende på volym, ort och land.

montering

Dom flesta av våra produkter behöver någon typ av montering. Önskas montering tillkommer det. Vid stora föremål som shuffleboard kan även lyftkran behöva beställas för att få in produkten i lokalen. Vid beställning av biljardbord behövs i flera modeller även arbete utföras på plats för att få stenarna på plats och för beklädnad med bordsduk, innan det går att spela. Fråga oss gärna om ni önskar förslag inför ert projekt.

LEVERANStid

Leveranstiden brukar vanligtvis vara mellan 1-6 veckor under normalsäsong, men beror på orderingång för både våra lagerförda produkter och produkter som tillverkas efter beställning. Leveranstiden kan därför skilja på vårt utbud och beroende på tid på året. Finns det önskemål i ditt projekt kolla alltid aktuell leveranstid.

våra kunder

Playoffice riktar sig till företag, skolor, hotell & konferensanläggningar, oftast via inredningsarkitekt, inrednings- eller projektföretag. Vi bedriver ingen webbshop och har i dagsläget ingen kapacitet att supportera den privata konsumentmarknaden.

Priser & prislistor

En del av våra produkter finns inte några priser angivna, dels kan det bero på att vi har Euro prislistor eller att produkten går att få i väldigt många utföranden med olika prisklasser på t.ex. tyg, materialval och tillbehör. Vi har en inloggning för att kunna se alla dessa val och är till för att underlätta för främst inredningsarkitekter, inredare och projektbolag. Kontakta oss för att få tillgång till den. Vi reserverar oss också för eventuella prisfel på hemsidan pga. den mänskliga faktorn och begär alltid en offert vid skarpa projekt.

 
 
 
 

Dataskyddsförordningen

Den personuppgiftsansvarige är ansvarig för att behandlingen av personuppgifter sker i enlighet med bestämmelserna i Dataskyddsförordningen. Utgångspunkten är att den part som bestämmer ändamålen med och medlen för behandlingen av personuppgifter är personuppgiftsansvarig, dvs. den som bestämmer hur och varför personuppgifter behandlas.

Vem är ansvarig hos Playoffice för att personuppgifterna hanteras?

Playoffice Design AB, kontaktperson Mattias Sagmander, VD, tel: 070-259 29 97.

Varför har uppgifter samlats in och hur används dessa?

Av intresseavvägning till verksamma att skapa aktiva och kreativa miljöer som främjar aktivitet, hälsa och välmående för den offentliga sektorn. Uppgifterna används till “Member by | Playoffice.” som skickas ut max 2 gånger per år.

vad har jag för rättigheter & Hur länge sparas mina uppgifter?

Du kan närsomhelst avregistrera dig eller ändra önskad mailadress för vårt utskick “Member By | Playoffice.”. Du kan enkelt avregistrera dig längst ner i vårt nyhetsbrev eller ta bort/ändra på sidan Member By. Borttagning ur vår maillista sker inom 4 månader (inför vårt nya utskick om inga särskilda önskemål inkommer).

Vilka uppgifter sparar Playoffice?

Playoffice Design AB sparar mail i vår mailklient för “Member by | Playoffice.” och du har full rätt att begära ut registerutdrag för att kontrollera vilken information som finns registrerad. Vid ifyllda formulär på vår hemsida har vi den informationen sparad i vår mailklient för att möjliggöra korrespondens med dig och informationen säljs inte eller ges inte heller ut till tredje part.

Om några uppgifter är felaktiga?

Playoffice Design AB är skyldiga att rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Vad är Member By | Playoffice.?

“Member By | Playoffice.” är ett gratis digitalt informationsbrev för verksamma nyckelpersoner inom interiör som skapar aktiva, kreativa och hälsosamma miljöer inom offentlig miljö.

Vid frågor kontakta oss.

Vill du veta mer om den nya Dataskyddsförordningen GDPR så titta på www.datainspektionen.se

 

INTERIØRUTLEIE

TJENESTER

LEIE NORGE

 
 

Hvordan beregnes priseksemplene våre på nettsiden?

Våre priseksempler er kun omtrentlige priser uten eksakt frakt eller eventuell montering, men gir deg et godt estimert og omtrentlig pristall som er beregnet per 18/9-2023. Månedsprisene vi viser er beregnet med en 60-måneders leieavtale, og med en bindende restverdi på 10 % etter leieperioden. Rentegrunnlag (Stibor 90 per 1. august 2023): 3,944 %. For å få et nøyaktig prisbilde, kontakt oss for ønsket leasingperiode og ønskede produkter for å få riktig rente og valutakurs, ettersom mange av våre produsenter handles i euro.


HVORDAN FUNGERER LEASING?

Leasing fungerer slik at du betaler et fast beløp hver måned eller kvartal for produktet i stedet for å kjøpe produktet. Mange bedrifter velger å lease for å frigjøre kapital i stedet for å eie produktet, og dermed spre investeringskostnaden over en lengre periode. I dag er det vanlig å lease utstyr som kopimaskiner, firmabiler, kaffemaskiner og til og med interiør.


HVOR LENGE KAN PRODUKTER LEIES?

Vår vanligste leieperiode er mellom 24–60 måneder. Våre priseksempler gjelder for 60 måneder og er kun omtrentlige priser/måned uten frakt/montering, med en bindende restverdi på 10 %. Det nøyaktige beløpet avhenger av hvor bedriften din befinner seg, hvilket design du ønsker på selve produktet og eventuell montering.


HVA VIL DEN MÅNEDLIGE KOSTNADEN FOR ØNSKEDE PRODUKTER VÆRE?

Før du har bestemt deg helt, vil vi utarbeide tilbud og leieforslag for produktene du har sett nærmere på. Når du har bestemt deg, sender vi forespørselen til leasingselskapet vårt for endelig godkjenning.


HVA TRENGER VI FRA DEG FOR EN LEASINGAVTALE?

Det vi trenger fra deg er ditt organisasjonsnummer, leveringsadresse og antall måneder du ønsker å lease for. Og hvis du har andre spesifikke ønsker, kan vi selvfølgelig også imøtekomme dem.

 


Hva skjer før du mottar et SHARP-leasingtilbud fra oss?

Vårt leasingselskap gjennomfører nå en standardkontroll av bedriftens soliditet. Noen ganger kan kunder bli nektet leasing, og dette kan skyldes at det er en ny virksomhet eller at det er andre usikkerheter som leasingselskapet først må innhente informasjon om. Vi vil deretter kontakte deg.


HVA ER INKLUDERT I LEIEKOSTITUSJONEN?

I leasingkostnaden har vi inkludert levering, montering og eventuell fjerning fra leveringsadressen vi har sendt produktet til. Forbruksvarer som biljardkritt, pingpongballer, pucker, baller er ikke inkludert i tillegg til det som leveres ved levering. Hvis produktet må hentes fra en annen adresse, kan det påløpe en ekstra kostnad avhengig av blant annet. beliggenhet/tilgjengelighet/heis.


Hvordan aksepterer du leasingtilbudet?

For å godkjenne og akseptere leietilbudet, må underskriveren din godkjenne leieavtalen. Noen ganger kan det være nødvendig å signere den av flere personer i bedriften din, og det avhenger av hvordan bedriften din har valgt å signere selskapet.


HVA MÅ DU GJØRE NÅR PRODUKTET HAR ANKOMMET PÅ PLASS?

Når produktet er på plass, må du sende inn den endelige signerte avtalen til finansieringsselskapet.


HVA SKJER ETTER LEIEPERIODEN?

Etter leasingperioden kan du velge å be oss hente produktet, eller du kan velge å kjøpe det tilbake til en restverdi.


HVA SKJER HVIS DU MÅ OPPSIGE LEIEAVTALEN TIDLIGERE?

Noen ganger skjer det ting som gjør det umulig å beholde produktet/leasingavtalen. Avhengig av den gjenværende kontraktsperioden din, må du kontakte oss slik at vi kan finne alternative løsninger for å se på alternativene.


Hvilket selskap håndterer leasingen, og hvor kommer regningene fra?

Selskapet som håndterer leasing i Norge er General Finans. Hvis du vil lese mer om General Finans, kan du lese her: https://generalfinans.no/