LEASING AV INTERIÖR

TJÄNSTER

 
 

hur är Våra prisexempel på hemsidan uträknade?

Våra prisexempel är enbart cirkapriser utan en exakt frakt eller eventuell montering, utan ger er en väl uppskattad och ungefärlig prisbild som är uträknad den 18/9-2023. Månadspriserna vi visar är beräknade med en leasing på 60 månader med en kvartalsfakturering, och med ett bindande restvärde på 10% efter leasingperioden. Räntebas (Stibor 90 per 2023-08-01): 3,944%. För att få exakt prisbild kontakta oss för önskad leasingperiod och önskade produkter för att få rätt ränteläge och valutakurs, då många av våra producenter handlas i Euro.

HUR FUNGERAR DET MED LEASING?

Leasing fungerar så att ni betalar ett fast belopp varje månad eller kvartal för produkten istället för att köpa produkten. Många verksamheter väljer att leasa för att frigöra kapital istället för att äga produkten, och på så sätt sprida ut investeringskostnaden på en längre tid. Idag är det vanligt att leasa utrustning som kopiatorer, tjänstebilar, kaffemaskiner och även interiör.

VILKEN LÄNGD GÅR DET ATT LEASA PRODUKTER PÅ?

Vanligaste leasingtiden hos oss är mellan 24-60 månader. Våra prisexempel är på 60 månader och är enbart cirkapriser/månad utan frakt/montering, med ett bindande restvärde på 10%. Exakta beloppet beror på vart er verksamhet ligger beläget, vilket utförande ni önskar på själva produkten, och eventuell montering.

VAD BLIR MÅNADSKOSTNADEN FÖR ÖNSKADE PRODUKTER?

Innan ni har bestämt er helt, så tar vi fram offerter och hyresförslag för dom produkter som ni har kikat lite extra på. När ni sedan har bestämt er så skickar vi in önskemålet till vårt leasingföretag för ett sista godkönnande.

VAD BEHÖVER VI UTAV ER INFÖR EN LEASING?

Det vi behöver av er är ert organisationsnummer, leveransadress och antal månader som ni önskar lägga upp leasingen på. Och om ni har andra specifika önskemål så kan vi givetvis även räkna på det.

vad händer innan ni får ETT SKARPT leasingförslag ifrån oss?

Nu gör vårt leasingföretag en standardkontroll för ert bolags betalningsförmåga. Ibland kan kunder bli nekade till leasing och det kan bero på att det är nystartat eller finns andra oklarheter som leasingföretaget först behöver få in information om. Då kontaktar vi dig.

VAD INGÅR I LEASINGKOSTNADEN?

I leasingkostnaden har vi tagit med leverans, montering & eventuell bortforsling från leveransadressen som vi har skickat produkten till. Förbrukningsvaror som som te.x biljardkritor, pingisbollar, puckar, bollar ingår inte utöver det som levereras vid leverans. Kommer produkten att behöva hämtas från en annan adress kan det eventuellt tillkomma en kostnad beroende på bl.a. ort/tillgänglighet/hiss.

Hur gör ni för att acceptera offertförslaget för leasing?

För att godkänna och acceptera offertförslaget på leasingen behöver er firmatecknare godkänna leasingen. Ibland kan det behöva skrivas på av flera personer i ert bolag och är beroende på hur ert bolag har valt att teckna firman.

VAD BEHÖVER nI GÖRA NÄR PRODUKTEN har KOMMIT PÅ PLATS?

När produkten är på plats behöver ni skicka in det slutgiltiga avtalet påskrivet till:

De Lage Landen,

c/o Playoffice Design AB,

Box 7554,

103 96 Stockholm

VAD SKER EFTER LEASINGPERIODEN?

Efter leasingperioden kan ni välja att be oss hämta produkten eller om ni väljer att köpa loss det till ett restvärde.

VAD HÄNDER OM ni behöver AVSLUTA LEASINGavtalet I FÖRTID?

Ibland sker saker som gör att det inte går att ha produkten/leasingen kvar. Beroende på er kvarvarande avtalstid behöver ni då kontakta oss för att vi ska hitta alternativa lösningar för att se valmöjligheterna.

Vilket företag sköter leasingen & vart kommer räkningarna ifrån?

Bolaget som sköter leasingen är De Lage Landen Finans AB, orgnr: 556203-0576 Vill du veta mer om De Lage Landen så hittar ni mer information på deras hemsida genom att klicka på adressen: https://www.dllgroup.com/se/sv-se